mp-foto.pl

fotografia, multimedia, lifestyle

po co tworzy się programy lojalnościowe
Biznes

Po co tworzy się programy lojalnościowe?

Bez skutecznych narzędzi marketingowych niemożliwe jest utrzymanie stabilnej pozycji na rynku i osiąganie wysokich zysków. Dotyczy to wszystkich firm bez względu na to, w jakiej branży działają. Dla osiągnięcia najwyższych zysków i optymalnego poziomu stabilizacji dochodów ważne jest wdrożenie nie tylko krótkookresowych akcji marketingowych, ale i działań długookresowych. Wśród akcji długoterminowych ważne miejsce zajmują programy lojalnościowe. Po co się je przygotowuje?

Główny cel tworzenia programów lojalnościowych

Najważniejszym celem tworzenia programów lojalnościowych jest zwiększenie wyników sprzedaży. Ten cel osiąga się poprzez zachęcanie klientów do dokonywania ponownych zakupów i zdobywanie ich zaufania. Program sprawia, że klienci powracają do sklepu i zwiększają wartość koszyków zakupowych. Dzięki temu zyski przedsiębiorstwa stabilizują się na wyższym poziomie niż dotychczas i utrzymują się na nim bez prowadzenia licznych akcji marketingowych o krótkim okresie działania.

Tworzenie programów lojalnościowych przy wsparciu https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe/ chroni przed zawirowaniami na rynku z powodu kryzysów finansowych i gospodarczych. Program zachęca klientów do ponownego dokonywania zakupów, nawet gdy ich domowy budżet jest ograniczony. Możliwość uzyskania atrakcyjnych rabatów i nagród rzeczowych lub pieniężnych sprawia, że grupa docelowa decyduje się na kolejne zakupy w danej firmie, nawet gdy jest zmuszona ograniczyć wartość produktów w koszyku.

Budowa bazy stałych klientów 

Program lojalnościowy umożliwia zbudowanie bazy stałych klientów, którzy są aktywni i zainteresowani ponownym skorzystaniem z oferty marki. Dzięki temu przedsiębiorstwo może zachęcać grupę docelową do polecenia swojej oferty znajomym i rodzinie. Podczas zakładania konta w programie lojalnościowym konsument podaje dane kontaktowe, które umożliwiają wysyłanie mu powiadomień o zmianach w regulaminie akcji lub dodatkowych korzyściach z uczestnictwa w programie. 

Baza stałych klientów dodatkowo przydaje się podczas zbierania informacji o zadowoleniu klientów z oferty danej marki. Ankiety i wywiady z uczestnikami programu umożliwiają szybkie dokonanie modyfikacji w regulaminie akcji lub w katalogu nagród, by lepiej odpowiadały na oczekiwania grupy docelowej. Baza klientów przydaje się również do wprowadzenia do oferty nowych produktów i zebrania informacji na ich temat. W ten sposób marka zdobywa jeszcze większe zaufanie konsumentów i wchodzi z nimi w interakcje.