mp-foto.pl

fotografia, multimedia, lifestyle

własna działalność koszty
Biznes

Własna działalność koszty – o czym powinien pamiętać każdy przedsiębiorca?

Założenie własnej działalności gospodarczej to rozwiązanie, na które decyduje się coraz większa liczba osób. Możliwość bycia swoim własnym szefem i swobodne ustalanie godzin pracy to tylko jedne z zalet prowadzenia własnej firmy.

Własna działalność koszty – o czym pamiętać przy zakładaniu firmy?

Osoby, które noszą się z zamiarem rozkręcenia własnego biznesu muszą wziąć pod uwagę to, że założenie przedsiębiorstwa niejednokrotnie wiąże się z dość sporą inwestycją. Przy tworzeniu planu działania koniecznie należy wziąć pod uwagę czynniki takie jak branża czy opłaty związane z prowadzeniem firmy.

Jedną z podstawowych opłat, do której uiszczania zobowiązany jest każdy przedsiębiorca są składki na rzecz ZUS. Prowadzący własną działalność gospodarczą i będący na tzw. dużym ZUS-ie zapłaci co miesiąc kwotę 1380,18 złotych. Kwota ta nie zawiera opłat na rzecz ubezpieczenia chorobowego – osoby, które zdecydują sią odprowadzanie składki na ubezpieczenie chorobowe będą musiały zapłacić 1457,49 złotych miesięcznie.

Dla początkujących przedsiębiorców dostępne są różnego rodzaju ulgi podatkowe, które mają pomóc w postawieniu pierwszych biznesowych kroków. ZUS oferuje między innymi opcję preferencyjnych składek czy ulgi „Mały ZUS Plus”.

Koszty księgowości w firmie

Prawidłowe prowadzenie księgowości to niezwykle istotna sprawa, za którą odpowiedzialny jest właściciel danego biznesu. Wszelkie nieścisłości czy braki w dokumentacji mogą skutkować różnego rodzaju sankcjami prawnymi.

Przedsiębiorca ma do wyboru kilka form prowadzenia księgowości, a jedną z nich jest samodzielne rozliczanie finansów firmy. Osoby, które decydują się na prowadzenie księgowości na własną rękę bardzo często korzystają z różnego rodzaju programów do księgowości online – koszt związany z użytkowaniem programów tego typu to wydatek około kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

O wiele bardziej wygodną opcją może okazać się skorzystanie z oferty biura rachunkowego. Biuro rachunkowe to gwarancja bezpieczeństwa, a także poprawności rozliczeń. Dodatkowo zaletą jest stosunkowo niski koszt – za usługi biura rachunkowego trzeba zapłacić około 100 złotych miesięcznie.

Wynajem lokalu, wypłaty dla pracowników, reklama – czyli pozostałe koszty prowadzenia własnej działalności

Do podstawowych kosztów własnej działalności należy zaliczyć także wydatki związane z wynajmem lokalu, pensją dla pracowników czy środkami przeznaczonymi na reklamę.

Budżet firmy powinien gwarantować bezproblemowe pokrycie wypłat, a także zmiennych opłat związanych z użytkowaniem i utrzymaniem firmowych biur czy magazynów.